Jak skutecznie wyeliminować słodycze, zastępując je zdrowymi przekąskami?

Nadmiar cukru jest szkodliwy dla zdrowia i sprzyja nadprogramowym kilogramom – jest to powszechnie znany fakt udowodniony medycznie. Jednak mimo tego ludzie wciąż chętnie sięgają po słodkie przekąski, które niekoniecznie mają korzystny wpływ na ich zdrowie. Są na szczęście zdrowe alternatywy które zaspokoją ochotę na coś słodkiego, jednocześnie dostarczając innych składników odżywczych i cukier w odpowiedniej ilości. Po jakie zdrowe słodycze (https://www.bee.pl/9026-slodycze-i-przekaski) warto sięgać?

Słodkości na sklepowych półkach

Dzięki coraz większej popularności i propagowaniu zdrowego stylu życia, na sklepowych półkach pojawia się coraz więcej zdrowych alternatyw dla klasycznych ciastek, czekolady i innych słodkości, które przede wszystkim spożywane mogą być przez osoby które np. są na diecie redukcyjnej, a mimo to mają ochotę na coś słodkiego, co jednocześnie nie zniweczy ich planów o zrzuceniu kilogramów.  Wszelkie suszone owoce, batony proteinowe czy inne produkty które znajdziemy w większości sklepów w strefach BIO lub EKO to zawsze lepszy wybór niż klasyczne słodycze.

Dlaczego słodycze szkodzą?

Prócz oczywistego powodu jakim jest przybieranie na wadze kiedy jemy za dużo słodyczy, powodują one o wiele więcej negatywnych następstw i szkód dla naszego zdrowia. Panie które uwielbiają słodycze i jedzą je regularnie powinny wiedzieć, że nadmiar cukru w nich zawarty bardzo skutecznie niszczy kolagen w skórze, przez co starzeją się szybciej. Dodatkowo regularne jedzenie słodyczy może powodować wzmożony trądzik i wypryski. Innym poważnym problemem z jakim muszą borykać się amatorzy słodyczy to notoryczne zmęczenie i senność, a to spowodowane jest dużym wzrostem insuliny we krwi. To z kolei w skrajnych przypadkach może prowadzić nawet do rozwoju insulinooporności, a w rezultacie do rozwoju cukrzycy typu 2. Wszystkie te poważne problemy można szybko wyeliminować, jeżeli postawimy na zdrowe słodycze! Jakie opcje mamy do wyboru?

Domowe najlepsze?

Kiedy gotujemy w domu i samodzielnie przygotowujemy przekąski, niewątpliwie mamy o wiele większą kontrolę nad tym, jakie składniki finalnie lądują na naszym talerzu. Nie inaczej jest w przypadku słodyczy, które naprawdę łatwo jest przygotować samemu w domowym zaciszu. Jakie są najpopularniejsze i najzdrowsze opcje?

  • Owocowe koktajle, musy
  • Gorzka czekolada
  • Chałwa
  • Stewia jako zamiennika cukru

Te kilka opcji powyżej wprowadzone do jadłospisu w zamian klasycznych ciastek w naszej szufladzie skutecznie zaspokoją głód na coś słodkiego, jednocześnie pozwalając dostarczyć organizmowi innych, pożytecznych składników, a nasz cukier trzymając w doskonałej formie!

Jedzenie zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com