Jakie słodycze są zdrowe?

Eksperci zalecają stopniową zmianę nawyków w celu zmniejszenia spożycia kalorii. Nasze ciało prosi jednak czasami o coś słodkiego. Wizja pączka, ciastka czy ciasteczka przenika nasz umysł. Zaczynamy ślinić się, a chęć włożenia do ust czegoś z cukrem lub czekoladą staje się nie do opanowania. Choć może się to wydawać jednorazową zachcianką, to jednak zbyt częste dopuszczanie do tego, by te pokusy przejęły władzę, może zrujnować zdrową dietę. Z tych wszystkich powodów eksperci zgadzają się, że najlepszym sposobem na położenie kresu słodkim zachciankom jest reedukacja podniebienia. Istnieją jednak zdrowe słodycze, do których można zaliczyć:

  • gorzką czekoladę;
  • krem i masło orzechowe;
  • owoce;
  • jogurt naturalny z dodatkami.

Zalety gorzkiej czekolady

Jeśli jesteśmy w nastroju na czekoladę, najlepszym sposobem na stłumienie tego pragnienia nie musi być zaprzestanie jej spożywania. Wystarczy wybrać zdrowszy rodzaj czekolady. Zdaniem ekspertów, najlepiej przyjrzeć się procentowej zawartości kakao na etykiecie. Choć na początku może się to wydawać gorzkie, ale potem przyzwyczaimy się do smaku, dzięki czemu ta czekolada będzie sprawiać taką samą przyjemność, jak ta z mlekiem lub cukrem. Im wyższy procent kakao, tym mniej dodanych cukrów będzie miała.

Krem i masło orzechowe

Krem lub masło z orzechami to kolejna zdrowa opcja, do której można się zwrócić, gdy pojawi się zachcianka na cukierki. Jest to bardzo energetyczny i naturalnie słodki pokarm, który ma silne działanie sycące. Dlatego smarowanie tostów tym kremem jest doskonałą alternatywą dla innych opcji czekoladowych lub dżemów z dodatkiem cukru. Można go wykończyć przyprawami, takimi jak cynamon, esencja waniliowa czy wióry kokosowe.

Dojrzałe lub suszone owoce

W niektórych owocach, takich jak dojrzały banan lub pieczone jabłko, można również znaleźć to samo doznanie, które wywołują silnie słodzone produkty. Tak samo jest z suszonymi owocami, np. zazwyczaj działa dobra garstka rodzynek lub suszonych moreli. Ta żywność może być zdrowym składnikiem do wyrobu zdrowych ciast domowych. Zamiast robić je z białej mąki, cukru i oleju słonecznikowego, można je zrobić z kruszonego ciasta bananowego lub mąki pełnoziarnistej, daktyli i oliwy z oliwek. Aby zrobić domowe ciastka, można zastąpić cukier daktylami.

Jogurty z dodatkami

Jedną z opcji, która jest równie słodka jak zdrowa, jest zastąpienie słodkich produktów jogurtem naturalnym i dodanie borówek, truskawek, garści orzechów lub łyżki owsianki.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com